Boekhouding

  • de boekhoudkundige verwerking van documenten: aankoopfacturen, verkoopfacturen, …
  • het tijdig opmaken en indienen van alle fiscale aangiftes: BTW-aangiftes, BTW-listings, intracommunautaire opgaves, jaarrekeningen, belastingaangiftes, diverse te rapporteren fiches,…
  • het informeren van de klant rond voorschotten die dienen betaald te worden: BTW, belastingen
  • het opmaken en bespreken van tussentijdse balansen: saldibalans, openstaande debiteuren en crediteuren

Fiscaliteit

Ook over verplichtingen inzake fiscaliteit moet u zich geen zorgen maken:
  1. opmaken en indienen van uw fiscale aangiftes (personenbelasting, vennootschapsbelasting)
  2. opmaken en indienen van uw jaarrekening bij de Nationale Bank van België
  3. beantwoorden van vraag om inlichtingen door fiscale administraties
  4. publicaties in het Belgisch Staatsblad
  5. aanpassingen in de Kruispunt Bank der Ondernemingen
  6. opstellen van verslagen van het bestuursorgaan en de algemene vergadering
  7. verdediging van uw dossier bij fiscale controles

Startersbegeleiding

Wij begeleiden u stap voor stap in de opstart van uw zaak. Het opmaken van alle nodige documenten en het beantwoorden van uw vragen:
  • kan u wel een onderneming starten?
  • in bijberoep of hoofdberoep?
  • heeft u de nodige vergunningen?
  • de geschikte juridische vorm voor uw project (eenmanszaak/vennootschap)
  • administratieve formaliteiten en verplichtingen
  • opmaken van een financieel plan
  • inschrijving en de Kruispuntbank der Ondernemingen (KBO)
  • opstellen van statuten
  • aansluiting bij sociaal verzekeringsfonds
  • activeren van uw ondernemingsnummer