Boekhouding
- de boekhoudkundige verwerking van documenten: aankoopfacturen, verkoopfacturen, …
- het tijdig opmaken en indienen van alle fiscale aangiftes: BTW-aangiftes, BTW-listings, intracommunautaire opgaves, jaarrekeningen, belastingaangiftes, diverse te rapporteren fiches,…
- het informeren van de klant rond voorschotten die dienen betaald te worden: BTW, belastingen
- het opmaken en bespreken van tussentijdse balansen: saldibalans, openstaande debiteuren en crediteuren
Fiscaliteit
Ook over verplichtingen inzake fiscaliteit moet u zich geen zorgen maken:
- opmaken en indienen van uw fiscale aangiftes (personenbelasting, vennootschapsbelasting)
- opmaken en indienen van uw jaarrekening bij de Nationale Bank van België
- beantwoorden van vraag om inlichtingen door fiscale administraties
- publicaties in het Belgisch Staatsblad
- aanpassingen in de Kruispunt Bank der Ondernemingen
- opstellen van verslagen van het bestuursorgaan en de algemene vergadering
- verdediging van uw dossier bij fiscale controles
Startersbegeleiding
Wij begeleiden u stap voor stap in de opstart van uw zaak. Het opmaken van alle nodige documenten en het beantwoorden van uw vragen:- kan u wel een onderneming starten?
- in bijberoep of hoofdberoep?
- heeft u de nodige vergunningen?
- de geschikte juridische vorm voor uw project (eenmanszaak/vennootschap)
- administratieve formaliteiten en verplichtingen
- opmaken van een financieel plan
- inschrijving en de Kruispuntbank der Ondernemingen (KBO)
- opstellen van statuten
- aansluiting bij sociaal verzekeringsfonds
- activeren van uw ondernemingsnummer